flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи Нововоронцовського районного суду Херсонської області по зверненням громадян

13 квітня 2018, 14:14

Право на звернення є невід'ємним й невіддільним від особи правом відстоювати свої права та охоронювані законом інтереси.

З метою інформування населення про хід роботи Нововоронцовського районного суду Херсонської області та  на виконання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМУ від 14 квітня 1997 року № 348, з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення конституційних прав і законних інтересів громадян, проводиться аналіз та узагальнення роботи Нововоронцовського районного суду по  розгляду звернень громадян за І квартал 2018 року.

Згідно статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений Законом строк.

Згідно статті 3 Закону України «Про звернення громадян» під зверненнями громадян розуміється викладені в письмовій або в усній формі пропозиції, заяви та скарги.

Статтею 14 Закону України «Про звернення громадян» визначено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян, посадові особи зобов’язані розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду.

При усному зверненні громадянина вирішити порушені питання безпосередньо можливо на особистому прийомі. Якщо порушене питання неможливо вирішити через його складність і необхідність додаткового вивчення, громадянинові може бути запропоновано викласти його у формі письмового звернення.

Особистий прийом здійснюється з метою реалізації громадянами конституційного права на звернення та з метою сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими звертаються громадяни до суду, відповідно до чинного законодавства та в межах компетенції.

Відповідно до графіку особистого прийому громадян керівництвом Нововоронцовського районного суду Херсонської області, затвердженого наказом голови суду №55-ОД від 21.12.2017 року, прийом громадян проводять такі посадові особи:

  • голова суду - щовівторка  з 08:30 до 11:30 год.;
  • керівник апарату – щосереди з 08:30 до11:30 год.;
  • заступник керівника апарату – щочетверга з 08:30 до 11:30 год.

Графік прийому громадян розміщений в приміщенні суду та на офіційному веб–сайті суду.

У першочерговому порядку здійснюється прийом таких категорій громадян:

  • жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»;
  • ветеранів війни та прирівняних до них осіб, осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
  • Героїв України;
  • громадян, нагороджених орденом Героїв Небесної Сотні;
  • учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
  • батьків багатодітних родин;
  • інших осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною
  • осіб з інвалідністю .

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Прийом звернень громадян здійснюється через канцелярію суду, де реєструється заява із зазначеними  прізвищем, ім’ям, по батькові, місцем проживання громадянина, контактний телефон, зміст порушеного питання.

За І квартал 2018 року до Нововоронцовського районного суду Херсонської області надійшло та розглянуто 16 звернень від громадян, з них:

  • 12 звернень громадян щодо надання копії рішення по справах;
  • 1 запит про надання  публічної інформації;
  • 2 звернення про видачу виконавчого листа, одне з яких в електронній формі;
  • 1 звернення про надання обґрунтованої відповіді по справі.

Всі заяви та запити розглянуто у встановлені строки. На всі запити, що надійшли до суду, надано відповіді відповідно до Законів України "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію", "Про захист персональних даних", "Про звернення громадян", "Про доступ до судових рішень" та інших нормативно-правових актів.

За звітний період скарги від громадян на дії суддів чи працівників апарату Нововоронцовського районного суду Херсонської області до суду не надходили.

При організації роботи зі зверненнями громадян працівники Нововоронцовського районного суду Херсонської області:

  • дотримуються етики поведінки державного службовця у роботі з письмовими зверненнями громадян, а також під час їх особистого прийому;
  • забезпечують кваліфікований, неупереджений, об’єктивний, всебічний і своєчасний розгляд порушених питань з метою їх оперативного розв’язання;
  • проводять аналіз та узагальнення, та, відповідно, інформують через офіційний веб-сайт суду про стан роботи зі зверненнями громадян.

Незначна кількість надходжень в І кварталі 2018 року звернень громадян, свідчить про належну організацію Нововоронцовського районного суду Херсонської області з цього напряму роботи, ефективне і якісне проведення роз’яснювальної та інформаційної роботи серед населення, у т.ч. на офіційному веб-сайті та інформаційних стендах в приміщенні Нововоронцовського районного суду.

Позитивним фактором є також підвищення правової культури громадян, звернення їх за кваліфікаційною правовою допомогою до осіб, уповноважених на її надання, з метою вирішення питань у різних сферах позасудовим шляхом.

 

Підготувала:

Старший секретар суду  Ю.М. Губська