flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи зі зверненнями громадян у Нововоронцовському районному суді Херсонської області в 2017 році

25 січня 2018, 09:32

Відповідно до Плану роботи Нововоронцовського районного суду Херсонської області на перше півріччя 2018 року та вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМУ від 14 квітня 1997 року № 348, з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення конституційних прав і законних інтересів громадян та інформування населення про хід цієї роботи, проведено узагальнення письмових та усних звернень громадян, що надходили в 2017 році.

Згідно статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений Законом строк.

Основними нормативними актами, на підставі яких здійснюється в суді робота зі зверненнями громадян є: Закон України «Про звернення громадян», Закон України «Про доступ до публічної інформації», Закон України «Про інформацію», Інструкція з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об`єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (далі-Інструкція), Інструкція з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей…, затвердженої наказом ДСА України від 17 грудня 2013 року №173.

Згідно статті 3 Закону України «Про звернення громадян» під зверненнями громадян розуміється викладені в письмовій або в усній формі пропозиції, заяви та скарги.

Статтею 14 вказаного Закону визначено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян, посадові особи зобов’язані розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду.

Відповідно до зазначеного Закону звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина, термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

Відповідно до наказу голови Нововоронцовського суду Херсонської області, з метою виконання вимог статті 22 Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Закону України «Про судоустрій і статус суддів», затверджено порядок роботи особистого прийому громадян керівництвом суду.

Особлива увага під час проведення особистого прийому приділяється зверненням інвалідів та учасникам бойових дій, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки. Варто позначити, що громадяни зазначених категорій приймаються поза встановлених графіків.

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами, скаргами громадян в Нововоронцовському суді Херсонської області ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на канцелярію суду, відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМУ від 14.04.1997р. №348.

Відповідальна особа, яка проводить роботу зі звернень громадян, реєструє останні в автоматизованій системі документообігу суду, веде журнал реєстрації звернень громадян, привласнює індекс звернень, веде алфавітний покажчик звернень громадян.
Всі вимоги передбачені законодавством по оформленню провадження за скаргою, виконуються в повному обсязі.

За 2017 рік до Нововоронцовського суду Херсонської області надійшло 5 письмових звернень громадян, з яких: заяв – 4, скарг – 1, пропозиції відсутні.

Звернення містили 2 – запити на отримання інформації, 1 – запит про надання інформації щодо стадії розгляду справ, 1 – щодо наявності оригіналу документу в справі, 1 – скарга на неправомірні дії.

Відповіді на вказані звернення були надані в письмовій формі та направлені запитувачам за допомогою поштового та електронного зв’язку.

Крім письмових звернень, до суду надходить значна кількість звернень в телефонному режимі. Вони стосуються інформації щодо руху справ і відповіді на них оперативно надають працівники апарату суду.

Отже, в 2017 році, у порівняні з 2016 роком, відбулось збільшення звернень громадян до Нововоронцовського районного суду Херсонської області, що в свою чергу свідчить про збільшення довіри населення до суду і перетворення бачення населення з карального органу на орган надання послуг, підвищення якості між судом та громадськістю.


Підготували:


Заступник керівника апарату Васильковський С.В.
Секретар суду Голуб Л.І.