Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
22 червня 2016 року проведено виробничу нараду з суддями та працівниками апарату Новоронцовського районного суду Херонської області.
В порядку денному - обговорення проекту Правил поведінки працівників апарату судів.
ПРАВИЛА
Поведінки працівників суду
Преамбула
Діюча норма |
Розділ 1. Загальні положення 1.1. Ці Правила поширюються на будь-яку особу, яка працює в суді, крім суддів. |
1.2. Правила є складовою умов праці, невід’ємною частиною посадових інструкцій, положень та угод, що регулюють роботу працівників судупісля того, як вони ознайомились з ними та є обов’язковими для виконання з моменту працевлаштування. |
1.3. Працівник суду повинен дотримуватися високих стандартів поведінки. |
1.4. Працівник суду повинен вимагати дотримання цих Правил від інших працівників, які йому підпорядковані. |
Розділ II. Особиста етика
2.1.Особиста етика працівника суду ґрунтується на нормах життя у суспільстві та повазі до гідності людини. |
2.2. Повага до відвідувачів суду Кожен працівник суду повинен: ставитися до всіх відвідувачів ввічливо та з повагою; пам'ятати, що кожна людина, яка звертається до суду, має право на шанобливе ставлення, допомогу та уважне обслуговування, а її проблеми не можуть бути обтяжливими. |
2.3. Розуміння та допомога Працівник суду повинен: Виконувати свої функції враховуючи рівень знань людини, яка до нього звернулася за допомогою та використовуючи термінологію, яку така особа можезрозуміти; допомогти з інформацією стосовно стандартних судових процедур, не надаючи при цьому порад юридичного характеру.
|
2.4. Повага до інших працівників суду Працівник суду зобов'язаний: поважатидосвід, знання та професійну позицію своїх колег; бути відкритим до співпраці з метою підвищення якостіпослуг; уникати неконструктивної критики своїх колег і нести індивідуальну відповідальність за публічну критику їхньої роботи; уникати навмисного поширення чуток і вживання лайливих слів як неприпустимих; |
Розділ III. Стандарти поведінки працівника суду
3.1. Законність Кожен працівник суду зобов'язаний дотримуватись чинного законодавстваУкраїни; |
3.2. Професіоналізм Працівник суду повинен: своєчасно і сумлінно виконувати свої посадові обов’язки, проявляти ініціативу і творчі здібності, постійно підвищувати рівень своєї професійної компетенції та удосконалювати організацію своєї роботи. |
3.3. Толерантність Працівник суду повинен: Виконувати свої обов'язки з повагою до прав і свобод людини; ставитися до всіх і кожного неупереджено і без дискримінації (словом чи дією) на підставі расової, релігійної, національної, статевої або політичної приналежності, соціального походження, майнового і посадового становища, мови спілкування та інших обставин; проявляти повагу до моральних звичаїв, традицій, культури народів, різних етнічних і соціальних груп, релігійних конфесій. |
3.4.Суспільна відповідальність Працівник суду повинен: виконувати свої обов’язки справедливо, з розумінням своєї особистої суспільної відповідальності та бути об’єктивним в оцінюванні обставин у кожному конкретному випадку;
|
3.5. Зовнішній вигляд Працівник суду повинен справляти професійне враження своєю бездоганним зовнішнім виглядом. При виконанні службових обов’язків він повинен дотримуватись офіційно-ділового стилю одягу, носити бейдж із зазначенням свого прізвища, імені та по-батькові, називати себе на вимогу відвідувачів суду. Одяг має бути акуратним, стриманим та охайним і не суперечити загальноприйнятим вимогам пристойності. |
3.6. Культура спілкування Працівник суду повинен: Дотримуватися високої культури спілкування, в тому числі культури телефоннихрозмов; бути привітним, спілкуватися рівним, спокійним тоном голосу, уникати надмірної жестикуляції; не відповідати на образи, звинувачення або критику з боку громадян, учасників судового процесу, інших працівників суду аналогічним чином, або іншими проявами агресії, що принижують честь і гідність людини. Виховувати у себе звичку вибачатися та вміння приймати вибачення інших. |
3.7. Конфіденційність інформації Працівник суду повинен: вживати заходів для того, щоб убезпечити конфіденційність інформації, яка є в його/її розпорядженні та не намагатися отримати несанкціонований доступ до інформації, яку він/вона не уповноважені мати; обов’язок працівника суду зберігати конфіденційність інформації не обмежений у часі, не пов'язаний з годинами роботи або терміном працевлаштування в суді. |
3.9. Запобігання конфлікту інтересів 3.9.1. Потенційний конфлікт інтересів - наявність у працівника суду приватного інтересу у сфері, в якій він виконує свої повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття ним рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. 3.9.2. Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом працівника суду та його повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. 3.9.3. Приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес працівника суду, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях. 3.9.4. Працівник суду зобов'язаний: - запобігати виникненню реального, потенційного конфлікту інтересів, - вживати заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів; - не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів. Працівник суду не повинен: - впливати або намагатись вплинути на процесс розгляду справ суддями; - допускати того, щоб його особисті, сімейні, суспільні або інші відносини впливали на його службову діяльність; - використовувати службові повноваження в особистих (приватних) інтересах або в неправомірних особистих інтересах інших осіб.
|
3.10. Несумісні зовнішні інтереси 3.10.1. Працівник суду повинен дотримуватися політичної нейтральності,уникати демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовувати службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків. 3.10.2. Подарунок - грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають/одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової. Працівнику суду забороняється прямо чи опосередковано отримувати подарунки від юридичних або фізичних осіб: - у зв’язку зі здійсненням діяльності, пов’язаної з виконанням посадових обов’язків; - якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні працівника суду. 3.10.3. Подарунки визнаються такими, що надані опосередковано, якщо подарунок за згодою, рекомендацією чи іншим волевиявленням працівника суду отримали інші пов’язані з ним фізичні і юридичні особи. 3.10.4. До подарунків не належать будь-які блага, які отримує працівник чи інші пов’язані з ним фізичні і юридичні особи, які не є винагородою за надання працівником суду неправомірних вигод чи переваг певним особам з використанням ним службових повноважень в інтересах інших осіб. 3.10.5. Працівник суду, який вважає, що його/її намагаються примусити діяти у спосіб, що є незаконним, невідповідним, або неетичним, пов'язаним з недобросовісним керівництвом, або який іншим чином не відповідає положенням цих Правил, повинен повідомити про це негайно керівника апарату або голову суду. |
3.11. Позасудова поведінка працівника суду Поведінка працівника суду у неробочий час не повинна викликати сумніву в його порядності та гідності, або негативно впливати на репутацію суду. В позасудовій поведінці працівник суду не повинен підкреслювати своє посадове положення. |
Розділ IV. Заохоченняі відповідальність
4.1. Сумлінне дотримання та виконання цих Правил враховується при щорічному оцінюванні результатів службової діяльності,при підготовці характеризуючих матеріалів і рекомендацій на працівника суду, при вирішенні питання прозаохочення, преміювання,присвоєння чергового рангу, просування по службі, притягнення до відповідальності. |
4.2. Недобросовісне виконання працівником суду обов'язків або зловживання/перевищення наданих прав, а також порушення вимог цих Правил можуть бути підставою для відповідальності, встановленої законом. |
Розділ V. Прикінцевіположення
5.1. Правила поведінки працівників суду набувають чинності з дати їх затвердження. Правила доводяться впродовж двох місяців до відома працівників апарату суду, які на час їх затвердження перебувають у трудових правовідносинах. 5.2. Кожен працівник суду повинен ознайомитися з цими Правилами. Письмова розписка зберігається у матеріалах особової справи. |